Thursday, September 12, 2013

Stekeovnsskrubb


Stekeovnen har i lang tid trengt en vask, en skikkelig grundig vask. For hver bruk ble den verre og verre og lett vask hadde ingen virkning.

Her er ovnen etter flere forsøk med diverse vaskemidler og ovnsrens.
 Ikke særlig virkningsfullt!

Til slutt prøvde jeg stålull, skikkelig god gammeldags stålull.
Det gjorde susen:)
Sprayet på Zalo både i kammeret og på glassdøren og skrubbet ivei med stålullen.
Flekkene forsvant en etter en så (forholdsvis) lett som bare det.
Og det ser ut som både metalloverflater og glass har tålt behandlingen. 

Her har jeg fått av en del, men mye gjenstår. Det har alltid irritert meg at det er så kronglete å komme til for å vaske i stekeovner med grillelementer og brettkonsoller. 
Grillen fikk jeg ikke gjort noe med, den satt fast, 
men jammen fant jeg ut at brettkonsollene bare var å nappe ut. 
Måtte flire litt av meg selv: Ja, ja, bedre sent enn aldri:)

Endelig ren ovn. 

1 comment:

  1. Heisan. For et kjekt innlegg - hverdagsgleder å få rein steikeovn - er jo så deilig å få det reint. Ovnen blir ikke tatt for ofte her i huset heller :-)mvh Karjis

    ReplyDelete